Najdôležitejším a najbežnejším spôsobom individualizácie dnes je ochranná známka. Je určená na odlíšenie akéhokoľvek produktu, práce alebo služby od tisícov ďalších a možno podobných. Pre jej správne uplatnenie a využitie musíte ale zvážiť a poznať všetky jej funkcie. Niečo málo si o nich teraz povieme, vďaka čomu si dokážete overiť, či tá vaša ochranná známka spĺňa všetky potrebné kritériá.
Dôležitá je originalita
Hlavnou funkciou dobrej ochrannej známky je sila individualizácie, o ktorú sa snažíme vo svojom živote naozaj všetci. Na trhu je obrovské množstvo tovaru a každý z nich musí vyniknúť tak, aby sa spotrebiteľ mohol bezpečne orientovať a uprednostňoval konkrétnu značku.
Dobrá známka láka svojou povesťou
Ochranné známky sa používajú aj na prilákanie určitých skupín spotrebiteľov. V reklame je to najčastejšie značka, ktorá zaujíma ústredné miesto. Veľmi dôležitú úlohu zohrávajú aj jej hodnoty, ktoré sa pod jej záštitou a grafickým dizajnom prezentujú na verejnosti.
Je súhrnom rôznych informácii
Ochrannú známku možno tiež zobraziť ako symbol obsahujúci určité informácie, čo sme si možno v predošlých bodoch a vlastnostiach už aj trochu naznačili. Označenie teda informuje spotrebiteľov o určitých informáciách o výrobcovi a samotnom výrobku. Inými slovami, odkazuje na ne, no netreba si to vždy zamieňať s presným popisom.
Veď ani obľúbený Huawei, ktorý je v porovnaní so svojou konkurenciou lacnejší, by ste si bez dostupného portfólia informácií určite len tak nevybrali.
Musí to byť oficiálne
Ochrannú známku si ale musíte po jej vytvorení aj zaregistrovať. Len potom sa môžete v prostredí obrovskej konkurencie pýšiť vlastnými výhodami, ktoré sú zároveň pre zákazníkov dobrým dôvodom na nákup.
Funkcie ochrannej známky a značky sú teda veľmi rozmanité. Každá z nich potvrdzuje skutočnosť, že sú dnes najdôležitejším a najbežnejším prostriedkom individualizácie, ktorej účel však nie je obmedzený iba na výber tovaru.